stagebandung.reismee.nl

In Indonesië :D

Afgelopen dinsdag zijn we aangekomen in Indonesië en zijn we doorgereisd naar Bogor. Daar zijn we even bijgekomen en heb (vooral ik) kunnen wennen aan het leven in Indonesië. We hebben een paar keer gebruik gemaakt van het openbaar vervoer. Dit gaat lokaal met een angkot, een klein busje met een open deur waar je zo in en uit kan springen. Superhandig, maar wel even wennen! Gelukkig spreekt Michael een beetje Indonesisch en komen we zo een heel eind. In Bogor hebben we veel cicak's (tjitjak's, soort gekko) gezien. Woensdag zijn we naar de plantentuin (Kebun Raya) geweest in Bogor. Daar hebben we hele grote bomen gezien en zijn we twee keer geïnterviewd door groepen scholieren voor hun Engelse les. Ze vonden ons heel erg interessant, net zoals de kinderen in de plantentuin.

Het verkeer hier is echt heel chaotisch. Strepen op de weg hebben totaal geen nut, iedereen rijdt kriskras door elkaar. En de vluchtstrook? Dat is toch gewoon een extra rijbaan? Ook toeteren ze heel veel en lopen er zomaar mensen op de snelweg die dingen willen verkopen. Wel even wennen hoor, net als de hitte trouwens!

Vandaag zijn we vanuit Bogor met de bus naar Bandung gegaan. Volgens de planning zouden we er ongeveer 4 uur over doen, alleen door de file's hebben we er wel 5,5 uur over gedaan! En dat terwijl de airco in de bus het niet zo geweldig deed... In Bandung zijn we daarna met de taxi naar het hotel gegaan (wat ook nog even zoeken was). 's Middags zouden we eigenlijk al naar de ITB (Universiteit Bandung) gaan om kennis te maken, maar door alle vertraging is dat een dagje opgeschoven. Morgen gaan we dus wel naar de ITB en dan zien we Peter, Willy (medestudenten) en Gertjan (begeleider) ook.

Michael en Ilsa

Hanneke

Een lange dag achter de rug! Wel het echte leven aldaar!
In zo'n half rijdende bus springen en er weer uit moet geen probleem zijn Ilsa voor jou.
Succes vandaag met het kennis maken met je medestudenten en de begeleider!
Spannend om allemaal weer eens dingen voor het eerst te doen ;-)
groetjes

Dick

gaat goed dus, geniet ervan, dit maak je niet vaak mee